În București ninge cu câini

Image

O imagine furată de pe facebook de la Rasovszky Gheorghe

Mi-e frică de câini. O frică necontrolabilă care mă face să fac stânga-mprejur când văd un câine dormind pe stradă, deși toate aparențele indică faptul că animalul e blând și probabilitatea să mă atace e minimă. Și mă dezgustă trotuarele și parcurile pline de fecale pe care am norocul să le iau pe picioare zi de zi. E noroc, nu? Calc în noroc și duc cu mine mirosul norocului la birou sau în casă. O plăcere!

Sunt singură că nu sunt singura căreia îi e frică să treacă prin dreptul maidanezilor, care coboară de pe biciletă în dreptul unei haite cu intenția de a se proteja cu cadrul etc. Am zone ale Bucureștiului în care nu calc, de frică de câini. Mulți ani nu am mers la Combinatul Fondului Plastic. Cu toată frica mea paranoică, nu am fost atacată de câini. Câinii de pe străzile Bucureștiului nici nu se uită la mine, toți rămân impasibili când îi ocolesc făcând bucle cât mai largi ca să evit apropierea.Practic am o relație agresivă cu aceste animale, doar din cauza mea și a unei frici induse pe care nu pot s-o controlez.

Cu toate astea: nu concep să fie masacrate zeci de mii de animale pentru că au ajuns pe străzi. Nu ninge cu câini. Maidanezii pe străzile Bucureștiului sunt rezultatul nesimțirii oamenilor care îi abandonează și autorităților care le-au umplutut urechile de buline colorate cu numere (semn că ar fi castrați). Toți câinii cu cercei din zona mea au făcut pui. Autoritățile statului au scăpat problema de sub control?! Și au inventat alți responsabili: câinii. E foarte simplu să fie câinii vinovați că programele pentru castrarea lor au eșuat, să răspundă câinii unde au dispărut banii pentru aceste programe. Tot câinii trebuie să fie vinovați că adăposturile sunt insuficiente și multe au condiții mizerabile. Și bineînțeles pentru că aleg să stea pe stradă, în ploiae, nisoare sau caniculă, aleg să stea nemâncați și să doarmă pe asfalt, să fie chinuiți de oameni etc.  în loc să-și organizeze comunități și să construiască case, blocuri, orașe.  Să li se facă procese câinilor pentru toate astea. Să fie amendați că nu poartă pălărie!

Acum mulți ani, când Băsescu era primar, au fost omorâți zeci de mii de câini. De ce nu ne întrebăm cum au ajuns mai mulți decât erau atunci? Încă nu s-a înțeles că ura nu ne rezolvă problemele? Sâmbătă, în fața Muzeului Antipa va fi un protest pentru dreptul la viața al maidanezilor.

Image

Leave a Reply

